2010. november 2., kedd

Meggyes tejes pite

Ez a pite teljesen más mint az ,amit legelőször sütöttem.Az első tejes pite,egy eredeti,régi recept szerint készült,amit a TV-ben láttam.Ez viszont már egy kicsit átalakított,és felturbózott változat.

Az eredeti szerint,tej,cukor,tojás,liszt, vanília,kell hozzá,amit egyszerűen összekeverünk,habverővel,vagy fakanállal

Én a hozzávalókon is , az összeállítás menetén és módján is változtattam.Így sokkal puhább,lazább,habkönnyű tésztát kaptam.




Hozzávalók:

3 db tojás
csipet só
2,5 dl tejszín
10 dkg porcukor
2,5 dl tej
15 dkg liszt késhegynyi sütőpor
1 üveg magozott meggy


A tojások fehérjéhez hozzáadom a sót,és kemény habbá verem.Beleöntöm a tejszínt,és habverővel ismét addig verem amíg kemény habbá áll össze.Ezután következik bele a porcukor és a tojások sárgája.Ahogy adom hozzá az anyagokat,közben folyamatosan verem a habverővel.Végül beleöntöm a tejet,majd a lisztet és a sütőport.
A margarinnal kikent,és enyhén meglisztezett tepsibe öntöm.Rászórom a már lecsöpögtetett meggyet,és előmelegített sütőben,lassú tűznél készre sütöm.Tűpróbával ellenőrízük hogy meg sült-e.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pontos idő

Lapozgató

Kedvcsináló

Számláló

Rendszeres olvasók

Nyomtató

Print